Роль музичного виховання у формуванні особистості дошкільника

09.11.2021   Administrator   Категорія: Новини

          

Роль музичного виховання у формуванні особистості дошкільника.

 

      Важко переоцінити вплив музики на людину. Це живе невичерпне джерело натхнення. Музика може надати насолоду, але також одночасно може викликати сильне душевне переживання, збудити до роздумів, відкрити невідомий світ фантазій.

      Музика супроводжує людину все її життя. Вона так міцно ввійшла в життя, що її сприймають як належне, як повітря яким дихають… Наскільки бідніше став би наш світ, якби втратив цю чудесну своєрідну мову, яка допомагає людям зрозуміти один одного.

      Наша задача вчити дітей розуміти «цю прекрасну своєрідну мову», постійно розвивати музичний смак. Необхідною умовою формування особистості – це гармонічне поєднання розумового та фізичного розвитку, моральна чистота та естетичне ставлення до життя та музики. Досягти цього можна тільки правильно організувавши музичне виховання дітей.

      Кожен ранок у дитячому садку роз­починається з ранкових музичних привітань. Під чарівні звуки музики дітей запрошують до спортивної зали на ранкову гімнастику. У дітей створюється позитивний настрій, діти ефективно спілкуються. Музичні привітання налаштовують дітей на добрий настрій та успіх протягом дня.

      У процесі музичних занять відкриваються широкі можливості для всебічного розвитку дітей. Емоційна сила музики, зміст пісень, що слухають і виконують діти, сприяють формуванню основ морально-естетичних якостей.

      В процесі розучування, співу в дітей розвивається пам’ять, міцніють голосові зв’язки, уміння правильно дихати. Йде постійна робота над дикцією. Дитина вчиться правильно наспівувати звуки, слова, речення, виразно, ритмічно, красиво танцювати, висловлювати в танці свої почуття і емоції, запрошувати на танець один одного і проводжати після танцю.

      А ще музично-ритмічні вправи, які надаються дітям у дитячому садку, допомагають активізувати та пробуджувати інтерес дитини до діяльності.
Якщо дитина проявляє себе в ритмі, це говорить про те, що в неї міцніє її вольовий початок, без якого неможливі ні навчання, ні робота.

      Ставлення до музики в суспільстві трохи інакше, ніж раніше, музичне середовище заповнене естрадно-розва­жальною музикою, тому важливо підтримувати інтерес дітей до класичної і народної музики. Саме в дошкільному дитинстві закладаються основи музичного виховання, естетичного відношення до життя, основна навичка культури слухання, яка формується в цей віковий період. Крім того, при систематичному слуханні музики у дітей виробляється посидючість, увага. Це вже підготовка до школи та подальшого життя.

      Музично-ритмічні ігри дуже подобаються  дітям. Точність і спритність рухів, їхня відповідність пережитим емоціям, а головне, задоволення, яке дитина одержує під час ігор, — вірний показник її емоційного благополуччя.

      На музичних заняттях діти знайомляться з музичними інструментами, пронизаються слуханням їхнього глибокого звучання. Поступово дитина вибирає той інструмент, який більше, ніж інші, хвилює її, збігається зі струнами її душі. Особливість елементарного музикування в тому, що всі діти мають можливість проявити себе творчо. Діти стають творцями легко та із задоволенням, з радістю.

      Ми, музичні керівники та вихователі, доб­ре знаючи дітей, їхні інтереси, індивідуальні особливості, прагнемо зробити кожен день перебування малечі у дитячому садочку радісним та змістовним.

      Тож для всебічного творчого, музично-естетичного розвитку та формування музичних здібностей кожної дитини у нашому дошкільному навчальному закладі згідно методичних рекомендацій проводяться музичні заняття із використанням різних видів музичної діяльності (вхід, вітання, музично ритмічні вправи, слухання музики, розвиток слуху і голосу, спів, танці, хороводи, гра на дитячих музичних інструментах, музично-дидактичні ігри, рухливі ігри, тощо).

      Музичні заняття сприяють вихованню впливів багатьох позитивних якостей на формування особистості дитини, об’єднують дітей загальними радісними діями, вчать культурі поведінки, вимагають певної зосередженості, прояви розумових зусиль, ініціативи і творчості.