Моніторинг якості освіти
08.11.2021 Administrator Категорія: Освітня діяльність
Моніторинг якості освіти
Мета моніторингу– виявлення ступеня відповідності результатів діяльності дошкільного навчального закладу стандартам і вимогам дошкільної освіти.
Завдання моніторингу:
- безперервно спостерігати за динамікою розвитку ЗДО, своєчасно виявляти зміни і ті фактори, які викликають ці зміни;
- здійснювати тактичне і стратегічне прогнозування розвитку найважливіших процесів у закладі;
- підвищувати мотивацію співробітників в галузі забезпечення якості освітніх послуг;
- залучати батьківську громадськість в процес поліпшення якості освіти ЗДО.
№ |
Заходи |
Мета |
Термін виконання |
1. |
Педагогічна діагностика (обстеження) особливості розвитку дітей |
Вивчення рівня розвитку дітей за освітніми напрямами у групах |
жовтень, травень |
Відстеження результатів освітньої роботи для дітей низького і нижче середнього рівня розвитку |
січень (у разі необхідності) |
||
Виявлення рівня реалізації завдань програми |
ІІ половина березня |
||
Визначення рівня шкільної зрілості в старшій групі |
|||
2. |
Проведення підсумкових занять, індивідуальних бесід з дошкільниками |
Визначення рівня розвитку дітей, їх обізнаності, визначення проміжних результатів. |
1 раз на квартал |
3. |
Аналіз планів освітньої роботи з дітьми |
Виявлення стану виконання державних вимог дошкільної освіти |
щомісяця |
4. |
Анкетування, тестування педагогів, батьків |
Отримання різноманітного емпіричного матеріалу про необхідні аспекти діяльності педагогів, батьків |
За потребою, протягом року( за наявн карантину – онлайн) |
5. |
Педагогічна діагностика професійної діяльності педагогів. |
Визначення рівня професійної компетентності педагогів |
Вересень, квітень |
6. |
Моніторинг стану здоров'я дітей |
Визначення груп здоров'я за підсумками поглибленого медичного огляду |
Вересень, квітень |
7. |
Моніторинг стану захворюваності дітей та відвідування ЗДО |
Визначення індексу здоров'я дошкільників |
1 раз на місяць, 1 раз на квартал |
8. |
Моніторинг фізичного розвитку дітей |
Виявлення ефективності розвитку фізичних якостей дітей |
жовтень, квітень |
9. |
Педагогічний аналіз діяльності ЗДО за навчальний рік |
Виявлення недоліків та прогнозування вирішення проблем |
травень, серпень |
ЗАСВОЄННЯ ДІТЬМИ СТАРШИХ ГРУП ПРОГРАМИ ЖОВТЕНЬ 2020р. – ТРАВЕНЬ 2021р.
Зміст програми |
Жовтень 2020 Старша №1 35 діт. |
Жовтень 2020 Старша №2 34 діт. |
Жовтень 2020 Старша №3 28 діт. |
Травень2021 Старша1 |
Травень2021 Старша 2 |
Травень2021 Старша №3 |
1.Показники засвоєння освітнього напряму «Мовлення дитини» |
|
|
|
|
|
|
а) оперує всіма частинами мови; |
60 |
64 |
62 |
84 |
90 |
80 |
б) складає різні види розповідей |
50 |
50 |
51 |
70 |
72 |
78 |
в) здійснює звуковий аналіз слів |
45 |
44 |
42 |
75 |
71 |
72 |
г) ініціює і підтримує розпочату бесіду. |
67 |
66 |
59 |
91 |
89 |
88 |
2.Показники засвоєння освітнього напряму «Гра дитини» |
|
|
|
|
|
|
а)надає перевагу ігровій діяльності |
73 |
75 |
76 |
92 |
84 |
83 |
б)усвідомлює себе активним учасником у грі |
67 |
69 |
66 |
89 |
88 |
92 |
в)відповідально ставиться до ролі |
56 |
51 |
62 |
84 |
76 |
89 |
г)у грі відтворює знання |
53 |
51 |
55 |
76 |
80 |
82 |
3.Показники засвоєння освітнього напряму «Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі» |
|
|
|
|
|
|
а)класифікують предмети за ознаками |
80 |
75 |
71 |
94 |
87 |
88 |
б)виявляє інтерес до дослідництва |
68 |
53 |
62 |
78 |
84 |
89 |
в)орієнтується на площині аркуша паперу |
59 |
70 |
68 |
82 |
83 |
84 |
г)виявляє пізнавальну активність |
71 |
58 |
70 |
78 |
73 |
70 |
4.Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва» |
|
|
|
|
|
|
а)обізнана з предметним світом |
65 |
74 |
68 |
81 |
80 |
80 |
б)виконує елементарну трудову діяльність |
87 |
80 |
85 |
89 |
90 |
93 |
в)розрізняє види мистецтва |
38 |
43 |
48 |
76 |
79 |
78 |
г)володіє прийомами роботи з різними матеріалами |
65 |
54 |
60 |
71 |
70 |
79 |
5.Освітній напрям «Особистість дитини» |
|
|
|
|
|
|
а)оперує займенником «Я» |
68 |
79 |
83 |
93 |
95 |
94 |
б)має свої уподобання |
65 |
60 |
61 |
86 |
84 |
88 |
в)дотримується правил безпеки |
85 |
64 |
77 |
89 |
88 |
90 |
г)дбає про своє здоров’я |
58 |
72 |
69 |
70 |
80 |
83 |
6.Освітній напрям «Дитина в соціумі» |
|
|
|
|
|
|
а)усвідомлює поняття «сім’я» |
85 |
74 |
77 |
91 |
93 |
92 |
б)входить в контакт |
60 |
55 |
70 |
88 |
90 |
89 |
в)оцінює вчинки людей |
55 |
71 |
66 |
70 |
80 |
82 |
г)проявляє інтерес до спільної справи |
72 |
73 |
69 |
80 |
80 |
81 |
7.Освітній напрям «Дитина в природному довкіллі» |
|
|
|
|
|
|
а)обізнана з природним середовищем |
68 |
69 |
71 |
90 |
85 |
85 |
б)має уявлення про життя на планеті Земля |
60 |
55 |
60 |
91 |
90 |
93 |
в)знає про сезонні зміни в природі
г)розрізняє і називає рослинний і тваринний світ. |
79
83 |
74
81 |
70
81 |
90 |
90 |
90 |
На основі моніторингових досліджень можна зробити висновок, що проведена робота сприяла позитивній динаміці якісних показників за усіма напрямами розвитку згідно оновленого Базового компонента дошкільної освіти. Результати, отримані під час вивчення освітнього процесу в старших групах свідчать про те, що робота ведеться на належному рівні. Процеси життєдіяльності протягом дня здійснюються відповідно до режиму дня інтересів та запитів дошкільнят.
Проте, за результатами аналізу завданням вдосконалення роботи з дітьми є: розвиток зв’язного мовлення, подолання вад звуковимови, недоліків лексики, граматичного ладу мовлення.
Отже, для розвитку мовлення вихователям слід приділяти належну увагу формуванню зв’язного мовлення, навчанню дітей чіткому, логічному, образному висловлюванню думки про себе, використанню засобів інтонаційної виразності та мовленнєвому етикету.